Daisypath - Anniversary

Followers

Sunday, June 9, 2013

Wedding Review#10: Barangan Hantaran

Assalammualaikum w.b.t..

Geram dan sedih tau. Gambar hantaran yang OP tangkap semua tak cantik. Geram tau. Tu antara masalah yang aku hadapi dengan OP aku. Pasal OP ni aku akan ceritakan di entri yang lain.

Aku pernah cerita preparation hantaran ni di SINI.

Jadi hasilnya:

Hantaran perempuan kepada lelaki:

Tema hantaran adalah warna pic-minty green. Sembilan hantaran semuanya.

1. Telefon bimbit Lumia: Kotak kosong je ni. Telefonnya sudah digunakan.
2. Buah-buahan: Sebenarnya bunga di atas itu adalah handbouquet. OP tak alihkan masa tangkap gambar ni.
3. Body Shop Skin Care
4. Sirih junjung: Ni gambar tangkap sendiri. OP takde tangkap pun gambar ni. Uwaaa!! Sirih junjung ni aku buat sendiri tau. (Padahal semua hantaran pun aku buat sendiri).
5. Kamera Sony: Kotak kosong jugak ni. Kamera sudah digunakan sejak bulan Mac 2012 lagi.
6. Kemeja dan seluar
7. Kasut
8. Cincin dan bunga rampai
9. Jam tangan: Tiada gambar. nadai!!! nadai!!!! 

Hantaran lelaki kepada perempuan

Tema untuk hantaran ni adalah pink dan purple. Jumlah hantaran adalah 7 dulang

1. Body Shop body care

2. Buah-buahan

3. Sirih junjung

4. Galaxy Tab 2: Kotak je ni. Tab nya sudah digunakan lama dah

5. Set minyak wangi Estee Lauder: Memang favorite minyak wangi.
6. Mas Kahwin
6.1 Cek tipu: konon tulis jumlah hantaran
7. Jam tangan: Juga tiada gambar. OP tak snappun. huhuhuhu

Itu sahaja. Perasaan tak cara gambar-gambar ditangkap. Mostly gambar tidak ditangkap pada sudut sepatutnya. Gambar tidak menunjukkan langsung hiasa hantaran. Penat aku hias keliling bakul dan letak bunga-bunga. Tak dicapture pun sebagai kenangan masa hadapan huhuuhuh. Mungkin korang cakap aku cerewet. Tapi, mestilah kena cerewaet sebab dah bayar OP mahal-mahal tau. OK stop membebel.

Meh nak bagi sedikit tip pula pasal hantaran ni...
  • Aku rasa takda hantaran waktu kahwin pun takpe. Sebabnya, masa nikah, aku tak bawa pun semua hantaran ke masjid. Cukupp waktu tunang je bagi hantaran pun dah cukup. Jimat pun jimat.
  • Antara nak buat sendiri hantaran atau upah orang buatkan, aku rasa sama Jimat sikitje lah kalau buat sendiri.  Lepastu rasa puas hati sangat buat sendiri. Tapi, kalau rasa diri tak kreatif, mintalah orang yang kreatif buatkan.
  • Mula beli barang hantaran awal. Bagi aku, aku mula cari hantaran 8 bulan sebelum majlis. Lagipun, masa tu memang nak beli barang untuk pakai terus. Jadi, simpan je kotak barang tu, buat hantaran.
  • Jangan beli barang yang mudah rosak atau cepat outdated awal-awal. Contohnya beg tangan. Kemungkinan kalau beli awal dan beg tu tersimpan je, kulit beg tu mula mengelupas.
  • Beli barang hantaran waktu tengah sale.
  • Bagi tak cukup budget: beli satu hantaran sahaja setiap bulan.
Ok, itu sahaja. Babai...


7 comments:

  1. Simpati sgt kat zarith.. harap2x OP yong x bt hal la nnti.huhu.

    ReplyDelete
  2. betol... rasa mcm xyah ada hantaran pun xpe je itu hari.. letak kat umah je pun.. tp sbb xde tunang, kena laa buat hantaran jugak..hoho

    gmbr pun xcntik, opppss hantaran yg xcantik sbnr nya.. sedeyh laa t'igt hantaran itu hari.. sob2

    ReplyDelete
  3. Yong: dah lepas dah pun. Hihihi. Insyaallah Op yong tak buat hal. Kene brief byk2 sket kat OP nnti

    ReplyDelete
  4. Diyana: kan... mcm membazir pun ada wat hantaranni. Barang hantaran tu takpe lagi. Hiasan hantaran tu yg rasa membazir. Heheheh..

    Alololo.... diyana pun ada masalah ngan hantaran ek... sama samalah kite. Huhuhu

    ReplyDelete
  5. kisah zaruth psl OP nih mengingat kan Sya psL OP tunang aritu..uhukk

    http://sya-orked.blogspot.com/2012/11/engagement-review-mini-pelamin-and.html

    ReplyDelete
  6. Diyana : tuka link blog ker?? nape Sya bukak xboleh??

    ReplyDelete
  7. Sya: diyana dah takde blog skang. Samala jugak, nak buka blog diyana,, tapi takleh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...