Daisypath - Anniversary

Followers

Wednesday, June 5, 2013

Wedding Review #7: Makeup dan MUA

Kahwin sudah masuk 6 bulan. Tapi review wedding tak abis lagi. Ini semua gara-gara ada isu dengan foto album. Itu nanti akan diceritakan.

Aku ambil MUA dari butik pengantin yang sama aku ambil pelamin dan baju pengantin. Berdasarkan dari 'wedding' kakak aku, mekapnya cantik. Jadi aku pun ambil MUA yang sama, namanya Amy.

Mekap Nikah
Malangnya, masa hari aku nikah, Amy tak ada. Dia ada urusan lain. Maka, terpaksalah guna MUA lagi sorang (tak ingat dah namanya). Yang tak seronoknya, kena datang kedai untuk mekap yang mana aku tak berapa suka. Aku suka lagi mekap dekat rumah. Jadi tak payah nak terkejar-kejar. Dah lah waktu nikah lepas asar, maka sudah tentunya panas dan berpeluh-peluh.

Nampak macam tak mekap pun ada jugak...


Apa-apa pun, hasilnya bolehlah. Tapi, makin lama, mekap aku jadi berkerak. Jadi terpaksa di touch up selalu dengan tisu.

Mekap Sanding

Alhamdulillah Amy dapat mekapkan aku pada hari sanding di rumah. Muala-mula ada isu juga, aku kena mekap dekat butik sebab kereta Amy masuk bengkel kereta. Jadi dia takda kenderaan nak pergi rumah aku. Disebabkan aku nak juga dia datang mekap dekat rumah. Aku mintalah jasa baik pengapit aku pergi ambil dia di butik. Nasib baik  butik dekat je.

Amy datang mekap dalam pukul 10pagi. Siap mekap lebih kurang dalam pukul 11.45 pagi. Amy perasan mata aku jenis mata ke dalam. Jadi dia buat keputusan untuk mekap ala arabian. Alasannya, kalau tak betul cara mekapnya, mata tak nampak menyerlah.. Aku pun iyekan je lah.

MUA in action


Hasil mekap?

Keadaan mekap selepas dimekapkan


Keadaan mekap dipertengahan majlis

Keadaan mekap sewaktu penggambaran 'outdoor'

Cantik!

Walaupun itu bukan stail mekap yang aku nak. Belasah je lah labu sebab cantik.

Sepanjang majlis, mekap kekal cantik dan tak berkerak langsung. Malah, makin lama makin cantik mekapnya. Katanya, haba menyebabkan mekap tu kekal cantik kat muka.

Satu lagi yang aku perasan, lepas cuci mekap, muka aku jadi lembut dan licin. Sangatlah kagum. Setahu aku dia pakai produk MAC. Tak pasti samada dia pakai produk kryolan juga atau tak.

Satu je kan, kedua-dua mekap ni menampakkan aku tembam. Tak suka!!! huhuhuhuhuh.. Ataupun sudut tangkap gambar yang  menyebabkan aku nampak tembam sangat?

Habis review pasal mekap.

Seterusnya akan review pasal baju pula.

Babai..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...