Daisypath - Anniversary

Followers

Thursday, December 20, 2012

Wedding Review#1: Random update of wedding

Alhamdulillah majlis selesai dengan lancar walaupun ada sedikit cacat celanya.

Ingat tak kisah baju pengantin yang tak cantik tu di sini? Selepas macam-macam option dicuba, akhirnya aku sewa baju lain kat butik. Tak sanggup nak pakai baju tu. Satu family kata baju tu tak cantik. Hari ahad nak sanding, hari Khamis baru pilih baju. Tuan butik alter, hari jumaat fitting. Alhamdulillah cantik. Warna baju dari peach-minty green bertukar menjadi warna pink magenta. Dengan itu jugak, warna scallop khemah dan pelamin berubah menjadi warna pink. Untuk hiasan barang hantaran dan doorgift, dah tak boleh dah tukar warna. Makanya wedding aku jadi warna-warni. Tapi cantik jugak apa.

8 Dec, Sabtu
Nikah adalah selepas asar di masjid. Pagi sebelum akad nikah, sempat lagi aku pergi Giant, cari inner tudung untuk pakai waktu akad nikah. Nasib baik lah jumpa yang berkenan di hati.

Waktu ni kena mekap kat kedai, sebab MUA yang aku nak tu, tak boleh datang haritu sebab kerja. Jadi orang lain yang mekapkan. Kak Aya namanya. Dalam pukul 1.30pm aku gerak ke butik untuk mekap.
Mekap ok lah, tapi bila lama-lama mekap dah merekah kat muka. Satu je aku tak suka, Kak Aya buat sanggul tinggi sangat, lepastu dia tarik anak tudung aku sampai belakang, which is aku sangat lah tak berkenan. Nampak muka aku jadi bulat. Tapi malas nak ubah bagai dah, biar je lah.

Siap mekap, balik rumah, panggil semua yang berkenaan bergerak ke masjid. Lepas solat asar, akad nikah dijalankan. Dengan sekali lafaz, sah aku bertukar status. Lighting kat masjid ni tak berapa cantik. Malap je, tangkap gambar pun tak berapa cantik. Plus, adik aku lupa nak cas bateri kamera. Makanya, takda gambar nikah dalam kamera aku. Nangis lagi.

Selesai majlis, semua bergerak untuk jamuan ramuan dan bersurai...

9 Dec, Ahad
Pagi-pagi sebelum pukul 7 dah pergi pasar nak ambil santan yang sudah di tempah. Santan ni nak bagi kat surau, sebab diorang yang masak lauk kenduri kitorang. Alang-alang di pasar, belilah sekali benda-benda untuk masak lauk pengantin.

Si pengantin ni, pukul 11 lebih baru nak mandi. Padahal MUA sampai dalam pukul 12. Amy (MUA) ni, dulu mekapkan kakak aku masa kahwin dulu. mekapnya adalah marvelous. Dan aku suka mekapnya. Majlis harini berjalan dengan lancar.

Ada juga insiden yang tak diingini seperti satu tray cawan pecah, lampu pelamin tak menyala gara-gara ada orang gatal tangan tukar suis pasang TV. Emm, lain-lain tak ingat.

Next, aku akan review satu-satu k. Official photo akan dapat sebulan ke dua bulan akan datang. Maklumlah, musim kenduri kahwin, OP busy shoot gambar kahwin je...

Babai

2 comments:

  1. hehehe.sempat Lagi ek??Sya byk wat keje Last min time tunang. kawen nnti xbLeh Last min cm2 sbb nikah koL10.hoho

    mne ade kdai bukak koL10 kan..uhukk

    tahniah again dear =)

    ReplyDelete
  2. Sya, saya pun jenis last minit. Pengapit saya yang dah gelabah. Saya relaks je. Time ni pun sempat lagi pergi bunga-bunga cinta untuk cari bunga pinang, gambir, kapur untuk letak kat sirih junjung

    Memang taklahkan nak last minit kalau kul l0 pagi majlis nikah. Kedai baru nak buka.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...