Daisypath - Anniversary

Followers

Thursday, December 27, 2012

Wedding Review #4: Penunjuk Arah a.k.a Signage

Salam Semua!!!

Amboi ramai habiskan cuti ek? Sunyi je blogsphere nih. Ye ke? Anyway jom sambung review.

Semua orang tahukan penunjuk arah adalah sesuatu yang sangat penting. Lagi-lagi kalau lokasi kenduri sukar di cari. Berdasarkan pengalaman kenduri kahwin kakak saya tahun lepas. Penunjuk arah terpaksa di modified sikit. Ayah saya mahu penunjuk arah tu ada letak nama ayah dan emak. Rationalnya, kawan-kawan ayah dan emak yang akan ramai datang kenduri nanti. Kadang-kadang, diorang bukannya tahu nama pengantin. Diorang tahu nama ayah dan emak je.

Logikkan?

Jom layan gambar.

Ini dalam proses print dan laminate signage. Disebabkan malas nak beli kertas A3, terpaksa guna dua kertas A4

Tadaaa!!! Inilah dia penunjuk arah saya yang sudah dipasang kayu dan bunga mangga. Kawasan yang digelapkan itu adalah nama ayah dan emak saya.

Close up sikit

Boleh dikatakan semua bahan-bahan adalah free. Printer, laminate dan kertas sendirian berhad. Kayu pacak tu pulak ambil dekat tepi-tepi jalan, lampu isyarat. Dengan kata lain ambil kayu tu dari penunjuk arah kenduri kahwin yang sudah lepas. Kos hanyalah harga bunga manggar di mana saya pun lupa harganya...

Proses pacak - memacak penunjuk arah ini dilakukan oleh abang ipar, adik lelaki dan kawan-kawannya pada malam hari sebelum majlis.

Babai

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...