Daisypath - Anniversary

Followers

Tuesday, December 4, 2012

Wedding Preparation#33: Aktiviti 5 hari sebelum.

5 hari sebelum, 3 Dec 2012

1. Hantar tunang naik tren
2. hantar mak pergi kerja
3. Lepak di rumah tunggu pelamin sampai
4. Tak sampai sampai jugak, sambil tu, basuh kain, jemur kain, lipat kain, masak makan tengahari
5. Pelamin tak sampai sampai gak. Bosan. Import pekerja, untuk siapkan doorgift
6. Dah siap, bosan. Pakai inai pulak.
7. Pelamin tak sampai jugak
8. pukul 6.30, baru tuan butik ada. pegi butik fitting baju.
9. bawa balik baju, mak, ayah, adik-adik komen baju sangat buruk.
10. pegi pekan, cari baju lain. tapi last last tak jadi beli baru.

itu aktiviti 5 hari sebelum. semua rancangan haritu tergendala gara-gara tunggu pelamin dan gara-gara tunggu butik buka. pukul 6.30 ptg baru butik buka. Sebab dari pagi diorang pergi buka pelamin di 6 kawasan berbeza. Kesal butik tak gitau awal awal. kalau tak, dah berjaya selesaikan aktiviti haritu.

Perasaan bercampur-baur, baju sangat buruk. Kalau nak fitting pun, butik cuti selasa dan rabu. baju kot lelaki pun tak siap lagi. Pasrah je lah. Malas nak ambil tahu dah pasal baju tu....

5 comments:

  1. awal nya pakai inai.... nnti nak dekat2 topup balik eh.. takut dah pudar.. hehe

    sudahnya, pelamin xpasang2 lg laa ni.. adoyaii~

    ReplyDelete
  2. hurmm ...
    dugaan tuh zarith ...
    jgn pikir2 kan sangat ...
    nnt hilang seri tuh dear ...

    ReplyDelete
  3. adoi...dasyat tu...susah juga tu bj klau buruk..nk pkai sekali je...zarith kn cari alternatif lain ni...

    ReplyDelete
  4. adoiii.. dugaannn.. b2b mmg cmni kot.. mcm2 hal timbul nak2 bile dh dkt sgt waktunye.. sabar byk2 yer.. insyaallah, smue urusan dpermudahkan. amin..
    *jgn lupe topup balik inai tu tau.. pudar lak nnt ms mjls..
    senyum tauuu (^_^)

    ReplyDelete
  5. Diyana: pakai inai kat kuku dulu. Nak dekat majlis baru pakai lain.

    Iera: tu lah malas nak fikir. Insyaallah ade alternatif.

    Cik mah: tengah proses untuk alternatif lain

    Aizu: insyaallah semua urusan dipermudahkan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...