Daisypath - Anniversary

Followers

Thursday, November 22, 2012

Wedding Preparation 31: Lokasi Majlis Perkahwinan

Semalam emak aku telefon. Dah selamat dah mesyuarat untuk rewang majlis aku nanti kat surau. Masa mesyuarat tu, dapat tau ada jiran baris sama dengan rumah aku buat kenduri kahwin jugak.

Sepatutnya kenduri aku kompem dekat rumah aku. Tapi disebabkan hal itu, kitorang terpaksa ubah lokasi majlis ke padang taman tu... Sedihnyaaa!!!!!!!! Kalau wat kat rumah, kompem khemah bertemu khemah. Tetamu yang datang pun jadi keliru.

 Kalau tau jadi camni, baik buat kat dewan je. huhhuhuhu...

Antara sebab aku taknak buat kat padang tu adalah:

1. Padang tu jauh. Kalau berjalan berpeluh jugaklah ketiak. Mekap aku pun boleh cair nanti nak berjalan.

2. Aku taknak pelamin bawah khemah. Aku nak pelamin kat rumah. Pelamin bawah khemah adalah panas. Plus malu nak posing tangkap gambar nanti.

3. Dari rumah siapa nak pinjam dan tarik tenaga elektrik? Takkan nak guna generator yang bising tu.  Plus wayar kena tarik panjang dan melintasi jalan tar.

4. Kalau hujan. abislah lecak... nanti kasut kotor. Tetamu nak makan pun tak selesa. Grrrrrrrrr

5. Siapa nak jaga rumah? Adakah waktu majlis nanti rumah perlu dikunci? Sedara mara yang datang pulak nak lepak mana? Tak boleh ambil risiko sedara mara duk rumah tu. Kang diorang melilau lilau. Camne?

 Dalam fikiran aku sekarang:

1. Tak payahlah buat pelamin. Makan beradap jelah. Tapi mak aku nak juga ada pelamin.

2. Blurrrrr..... taktau apa nak buat... :-(

12 comments:

  1. kecian awak..sabar je lah..mesti ada jln penyelesaian :)

    ReplyDelete
  2. adoyaii ...
    Cik iera pon pening bile baca ..
    Nak bg idea pon xtaw mcm mn da ..

    ReplyDelete
  3. pe kata buat je dekat rumah..tp letak la bunting utk bezakan dengan kenduri jiran..make sure jugak warna tema x sama..in shaa Allah org faham..hujung thn musim kenduri kendara..kenduri dh x lame dh pun..pape pon kuatkn smangat ye ..

    ReplyDelete
  4. i pernah rasa pe yg u rase, sebelah lelaki, end up kitorg beralah tukar tarikh, geraaaaaammmm sgt2... so skrg ni, setuju dgn komen syaz, u try bincang elok2 dgn fmly, proceed d rumah, tp adakan kelainan dr segi theme color, make sure u punya penunjuk arah pun lain dr lain, so that org akn notice majlis u yg mane 1... ape2 pun, i doakan yg terbaik utk perjalanan majlis u... all the best dear..

    ReplyDelete
  5. Waries..buat je dekat rumah..macam majlis perkawinan adik saya...tiba-tiba masa bagi kad jemputan..jiran sebaris rumah saya,anak dia kawin...mak saya cakap nak buat juga dirumah...alik2..dua buat masa yang sama...ada juga yang tersilap pergi kenduri rumah saya..tapi tak pe..yang paling kelakarnya...jiran saya itu anak dia mengandung pun sama dengan adik saya...hehhe..apa pun pilih lah yang mana ikut keselesaan

    ReplyDelete
  6. Waries..buat je dekat rumah..macam majlis perkawinan adik saya...tiba-tiba masa bagi kad jemputan..jiran sebaris rumah saya,anak dia kawin...mak saya cakap nak buat juga dirumah...alik2..dua buat masa yang sama...ada juga yang tersilap pergi kenduri rumah saya..tapi tak pe..yang paling kelakarnya...jiran saya itu anak dia mengandung pun sama dengan adik saya...hehhe..apa pun pilih lah yang mana ikut keselesaan

    ReplyDelete
  7. Salam awak.. kita ada buat Giveaway.. if berminat meh join di http://amieynnaamin.blogspot.com/2012/11/giveaway-komen-oh-komen.html

    ReplyDelete
  8. awk, kte pun rse maybe awk boleh bincang dengan parents awk n jiran utk buat kenduri dkt rumah..in shaa Allah, ada jalannya..

    ReplyDelete
  9. sabar ye waris..dugaan..

    rasanya mcm apa yg diorg komen tu ok sgt dah..better bincang dgn family blk utk buat dkt rumah..mgkn blh lg slow talk dgn jiran blk ke..

    ReplyDelete
  10. Alooo siannya dia..WE paham perasaan u skrg coz WE pon last minute tukar venue tapi alhamduliLlah semua bjalan lancar...Allah bg ujian tu bila Dia tau kte bole laluinya..all d sayang!!!

    ReplyDelete
  11. Kawan kawan semua..... tq atas concern korang semua. Sayang korang. Insyaallah harini balik kampung nak setelkan masalah ini. Bukan apa, info yang dapat daripada mak, dia kata khemah akan berlaga kalau buat sekali.

    Insyaallah saya boeh lalui semua ini....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...